petak, 23. prosinca 2011.

Dalmatinske fritule...

.
Ako ste se ikada zatekli u Splitu za Badnjak, onda znate da se toga dana ulicama moga grada šire dva jedinstvena mirisa... miris bakalara "na sto načina" i miris dalmatinskih fritula.

Koliko su fritule dio splitske tradicije govori i činjenica da je na Badnjak na Prokurativama i "prvenstvo svita u fritulama", već sedmu godinu za redom:))

Zašto ja po prvi put pišem o hrani? Zato jer sam ja valjda jedina Splićanka koja do prije nekoliko godina nije znala napraviti dobre dalmatinske fritule... a recepti jednostavni, ne mogu biti jednostavniji... svaka moja fritula bila je jadna i nikakva, zgužvana i masna, svih mogućih oblika osim onog koji se jedini priznaje, a to je - pravilna okrugla slastica koja mora biti sočna a ne smije upiti ulje...

I valjda bi moj muž još uvijek na Badnjak obilazio kuće dragih prijatelja ne bi li se osladio fritulama, da nije bilo moje Branke... i recepta za fritule koji je jednostavan kao i svaki drugi, a opet tako poseban jer uspije baš svaki, svaki put. A sastojci su...


- 18 žlica glatkog brašna (srednje napunjenih)
- prašak za pecivo
- 4 žlice šećera
- malo soli
- vanilin šećer
- dva jogurta
- dva jaja
- naribana korica domaćeg limuna
- tri žlice domaće rakije
- po potrebi par žlica mlijeka


Sve sastojke izmiješati u zdjeli, RUČNO, bez previše lupanja, tek toliko da se sastojci povežu (svaki put kad bih ovo radila mikserom, fritule bi ispale masne i zgužvane, valjda od previše zraka...).

Stavljati žličicom u duboku posudu sa vrelim uljem, po desetak komada odjednom... okruglice će se same okretati... izvaditi kad poprime zlatnožutu boju, staviti na papir da upiju višak masnoće... i posuti šećerom u prahu:))



A Branki, meštrici od fritula, kao božićni poklon stiže boca domaće rakije. Sa njezinim vlastitim receptom:))


Rubni motiv sam skinula sa bloga "The Graphics Fairy"...


Tehnika: "teški" miks... malo decoupagea, malo aceton-transfera, malo printa... pa malo akrila i capacryl laka...


Na poleđini salvetica sa ružicama...




Svim svojim dragim sljedbenicima i sljedbenicama, svim posjetiteljima ovoga bloga želim ugodne blagdane u krugu svojih najmilijih i

SRETAN VAM BOŽIĆ I NOVA 2012. GODINA!!!







Broj komentara: 18:

  1. Eeeeei, znaš šta? Čega god se uhvatiš napraviš čudo...od hrane do skulpture...nema toga što ti ne možeš, od teških do laganih mikseva!
    Fritule pouzdano znam da su prave dalmatinske sočne i nemasne, pravilnog okruglog oblika, ili mi se to samo činio :))) Hvala za recept...možda je negdje na jednoj šemi i zapisan ali treba naći šemu :)))
    Prijateljica Branka će se jako razveseliti tvom poklonu...mogu si zamisliti izraz njenog lica kad ugleda svoj recept na ovoj predivnoj boci...zaista znaš iznenaditi i dotaknuti srce!
    pusa

    OdgovoriIzbriši
  2. moja mama pravi savršene fritule, mislim kako stavlja jabuke i grožđice (njih stavlja samo kada nema braata na vidiku) u smjesu. tope se u ustima. baš ću je danas pokušati nagovoriti da napravi jednu turu, hvala na nadahnuću! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasno si to napravila!Nikad nisam probala fritule, ali pošto kažeš da je ovaj recept izvrstan, možda ga jednom i isprobam.
    Sretan Božić i tebi!

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala na čestitkama drga Eda i tebi i tvojoj obitelji Sretan i radostan Božić!
    p.s.( boca predobra)

    OdgovoriIzbriši
  5. Fritulice treba probati. Dok ih gledam sve mi miriši i sline mi cure... Radovi ...fenomenalni. Želim ti sternu, uspješnu i kreativnu 2012.godinu

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasan poklon Branki. Mislim da ćeš je jako obradovati... Tebi puno hvala da si nam dala recept. Jedva čekam sutra da ga isprobam.
    Puno sreće u novoj godini, tebi i tvojoj familiji!

    OdgovoriIzbriši
  7. Recept prepisan, isprobati ćemo ga u skoroj budućnosti., puno sreće i zdravlja u novoj godini tebi i tvojoj familiji. Loredana

    OdgovoriIzbriši
  8. Boca je mrak....recept ću iskušati jer ni meni do sad nisu uspijevale, možda i moje budu tako lipe ..... Sve najbolje tebi i tvojoj obitelji :)pozdrav vallisa

    OdgovoriIzbriši
  9. Очень вкусно и красиво !

    OdgovoriIzbriši
  10. Već sam se uplašila da na nadzornoj ploči mi nema tvojih postova. I nemoj ovo shvatiti kao neko požurivanje, jednostavno sam navratila da ti poželim sve najbolje u Novoj godini. Želim ti da budeš što kreativnija, opuštenija i sretnija te da ti se sve želje ostvare!!! Pusa :)))

    OdgovoriIzbriši
  11. Hvala draga,sve najbolje i tebi :)
    Vidim da ti je u ovoj godini dobro krenulo,boca je prelijepa i tvoja prijateljica će se baš iznenaditi :)
    Fritule nisam nikad probala,al ko zna,možda dođem u Split...jedno ;-) pusa

    OdgovoriIzbriši
  12. Fritule su odlične, pokupit ću recept, hvala ti, i Branki naravno. Flaša je odlična, vjerujem i rakija (nisam ljubitelj, ali za likere uvijek dobro posluži) I na kraju isprike što kasnim, ali svejedno tebi i tvojima želim puno sreće ljubavi i veselja... kiss

    OdgovoriIzbriši
  13. Fantastičan rad Eda, propustila sam ovaj post ranije vidjeti, Sretna ti Nova, puno redosti, kreativnosti i ljubavi želim tebi i tvojoj familiji !!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Fantastičan rad Eda, sve pohvale oduševljena sam!

    Želim ti sve najbolje u Novoj godini, pusa:)

    OdgovoriIzbriši
  15. Jedan od razloga zašto volim posjećivati Božićne sajmove su definitvno fritule, obožavam ih!
    A boca....savršenstvo bez mane, stvarno!
    I naravno najljepše želje u novoj, nikada nije kasno,jel ;)

    OdgovoriIzbriši
  16. Od srca hvala za ovaj recept,evo danas je cista srida, upravo sam ih ispekla , ma super su,
    Hvala!!!

    OdgovoriIzbriši
  17. Hola Eda, paso a saludarte y desearte un excelente año 2015.
    Como siempre, tus trabajos son una belleza!!

    Cariños
    Cecilia

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...